Jaka zabudowa do ciężarówki będzie najtrwalsza?

Wykorzystywanie samochodów ciężarowych wymaga dostosowania ich do potrzeb konkretnego użytkownika i zamontowania osprzętu pozwalającego na realizację zadań, które mają być w przyszłości realizowane. W przypadku większości firm w grę wchodzi zwykle dostosowanie do przewozu różnych rodzajów towarów przez montaż skrzyni ładunkowej ze stelażem lub bez, kontenera z windą załadunkową z tyłu czy nieodzownego w razie ciągnięcia naczep siodła. Warto jednak pamiętać, że parametry użytkowe takich pojazdów, w tym niezwykle istotny poziom zużycia paliwa można wydatnie obniżyć, decydując się na odpowiednią zabudowę samochodu ciężarowego. W mazowieckim niezbędne komponenty wraz z instalacją oferuje firma Lamebax. Przekonajmy się, jaką pełni ona funkcję i co się na nią składa.

Dlaczego zabudowa samochodu ciężarowego to dobra inwestycja?

Największym wydatkiem związanym z eksploatacją ciężarówki są sumy przeznaczane na zakup paliwa. Jego zużycie można jednak wydatnie ograniczyć, jeżeli pojazd będzie miał lepszą aerodynamikę, ponieważ oznacza to mniejszy opór powietrza, a tym samym niższe zapotrzebowanie na moc. Zastosowanie elementów, które zapewnią, iż powietrze będzie łatwiej opływało samochód, przyczyni się do spadku spalania, a tym samym zredukuje koszty użytkowania.

Jakie zabudowy stosuje się najczęściej?

Do poprawy aerodynamiki sylwetki auta ciężarowego wykorzystuje się różne rodzaje spoilerów. Najczęściej są one montowane pod zderzakiem oraz na kabinie, gdzie zmniejszają opory wytwarzane przez zabudowę skrzyni ładunkowej – stelaż z plandeką, kontener lub naczepę – zarówno w części górnej, jak i po bokach. Warto jednak pamiętać, że elementy redukujące opór i zawirowania powietrza trafiają też do przestrzeni między przednią a tylną osią. Trzeba mieć na uwadze, że często wybieranym uzupełnieniem ospoilerowania auta jest montaż orurowania.

Jeśli masz pytania, kliknij przycisk i napisz do nas za pomocą prostego formularza kontaktowego. Odpowiemy tego samego dnia.

Czytaj więcej