Jaki tuning jest dozwolony? Podkręcanie ciężarówki a przepisy
Samochody ciężarowe projektuje się tak, by gwarantowały możliwie najlepsze właściwości użytkowe, a jednocześnie były w jak największym stopniu uniwersalne. Wielu kierowców szuka jednak sposobu nadania wozom bardziej zindywidualizowanego charakteru, a także poprawy ich funkcjonalności i osiągów oraz zwiększenia osiągów. Sposobem jest profesjonalny tuning samochodów ciężarowych. W mazowieckim ciekawą ofertę w tym obszarze przedstawia firma Lamebax, specjalizująca się w autach dostawczych i ciężarowych. Przekonajmy się, co da się zmienić i jak daleko można się posunąć.
Tuning układu napędowego
Opcją stosunkowo często wybieraną przez firmy korzystające z ciężarówek na co dzień, jest zwiększenie momentu obrotowego, co pozwala na zmniejszenie utraty prędkości podczas pokonywania wzniesień, a tym samym redukuje częstotliwość koniecznych zmian przełożeń. Równie ważne są zabiegi, które spowodują ograniczenie poziomu zużycia paliwa.
Tuning zewnętrzny
Jednym z podstawowych zabiegów wykonywanych w ramach tuningu ciężarówek jest montaż spoilerów, które nie tylko poprawiają wygląd, ale wpływają na jego aerodynamikę, a tym samym osiągi i zużycie paliwa. Najczęściej modyfikacje dotyczą zderzaków, boku i dachu kabiny, a także przestrzeni między osiami. Chętnie wybierane jest też orurowanie wraz z dodatkowymi lampami czy zmienione światła obrysowe.
Tuning wewnętrzny
Zmiany dotyczą też kabiny i mają na celu zwiększenie komfortu jazdy i wypoczynku. Popularne jest również podnoszenie estetyki wnętrza i dopasowywanie go do obowiązujących przepisów.
Ile można zmienić?
Zmiany wprowadzane podczas tuningu samochodów ciężarowych nie mogą naruszać zasad określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.